Osnovni podaci | |||
---|---|---|---|
Institucije i pravni sustavi EU |
Europsko pravo - 1. semestar |
6.0 | 166912 |
Nositelj | Konzultacije | Lokacija |
---|---|---|
prof. dr. sc. Tamara Ćapeta | Od 1. do 20. studenog konzultacije se neće održavati zbog službenog odsustva. Ponedjeljkom od 10:00-11:00 sati uz prethodnu najavu na ejpkatedra@gmail.com. Mogućnost dogovora drugog termina uz prethodnu najavu mailom. |
Ćirilometodska 4, soba 50 |
prof. dr. sc. Iris Goldner Lang | Četvrtkom od 10:00-11:00 sati uz obaveznu prethodnu najavu na ejpkatedra@gmail.com. Konzultacije su moguće i u drugom terminu uz prethodni dogovor putem maila. |
Ćirilometodska 4, soba 51 |
Izvođač | Konzultacije | Lokacija |
---|---|---|
izv. prof. dr. sc. Snježana Vasiljević (Predavanja) | Cetvrtkom od 12:00-14:00 sati uz prethodnu najavu na ejpkatedra@gmail.com (postoji mogućnost dolaska i u drugom terminu). |
Ćirilometodska 4, soba Ćirilometodska 4, soba 53 |
Literatura |
---|
Članci postavljeni na web stranicu predmeta u okviru pojedinih jedinica; |
Sudska praksa postavljena na web stranicu predmeta; ; |
P. Craig and G. De Burca,; EU LAW, Text, Cases and Materials 6th edition; OUP (2016) |
Wyatt + Dashwood; European Union Law, 6th edition; Hart (2011) |
R. Schutze; European Constitutional Law (2nd edition); CUP (2015) |
Rodin, Ćapeta, Goldner-Lang; Reforma Europske unije - Lisabonski ugovor; NN (2009) |
Opis predmeta |
---|
Ciljevi kolegija: - Upoznati studente s organizacijom Europske unije i razlozima za takvu pravnu i političku strukturu - Raspraviti osnovne elemente pravnog poretka EU - Pripremiti studente za kritičku ocjenu ustrojstva i funkcioniranja EU i njenog pravnog sustava - Osposobiti studente za kritičku ocjenu postupanja različitih EU institucija - upoznati studente s kritikama temeljenih pravnih koncepata u EU - Pripremiti studente za ocjenu različitih kritičkih argumenata vezanih uz ustroj EU, njihovu evaluaciju i nuđenje samostalnih ocjena Sadržaj kolegija: Predmet se sastoji od sljedećih nastavnih jedinica: - Struktura, evolucija i institucije EU - Novi pravni poredak, izravni učinak i nadređenost - Nadređenost: nacionalna i EU perspektiva - izravan i neizravan učinak sekundarnog prava - Odgovornost države za štetu - Temeljna prava u EU - Slobode kretanja kao temelj europske integracije - Vanjske ovlasti EU i Zajednička vanjska i sigurnosna politika |
Ispitni rokovi |
---|
Detaljne informacije |
---|
Intelektualne (kognitivne) vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će biti u stanju: U smislu znanja i razumijevanja - prisjetiti se strukture EU i povijesnih razloga njenog današnjeg ustrojstva - opisati institucije EU i njihove uloge - diskutirati o međusobnom odnosu različitih institucija EU - diskutirati o vertikalnoj podijeli ovlasti između EU i država članica - opisati što razlikuje pravni poredak EU od pravnih poredaka država članica s jedne, te pravnog poretka međunarodnog prava s druge strane. - prepoznati osnovna obilježja izravnog učinka, nadređenosti i posrednog učinka prava EU te diskutirati o njihovoj praktičnoj funkciji - opisati različita stajališta Europskog suda i nacionalnih sudova u pogledu opravdanja ‘novog pravnog poretka’ - opisati razlike između različitih instrumenata prava EU i njihovih učinaka u državama članicama - razumjeti razloge ugrađivanja temeljnih prava u pravni sustav EU i njihovu današnju važnost - prepoznati različite sustave zaštite temeljnih prava u Europi i znati ih razdvojiti - razumjeti važnost koncepta unutarnjeg tržišta za interpretaciju europskog prava, na temelju nekog aktualnog problema (primjerice prava vezanog uz migracije) - biti u stanju objasniti kompleksnost vanjskih ovlasti EU i diskutirati o razvoju zajedničke vanjske i sigurnosne politike Praktične i generičke vještine:Nakon uspješno savladanog predmeta student će biti u stanju: Nakon uspješno savladanog predmeta student će biti u stanju: U smislu znanja i razumijevanja - prisjetiti se strukture EU i povijesnih razloga njenog današnjeg ustrojstva - opisati institucije EU i njihove uloge - diskutirati o međusobnom odnosu različitih institucija EU - diskutirati o vertikalnoj podijeli ovlasti između EU i država članica - opisati što razlikuje pravni poredak EU od pravnih poredaka država članica s jedne, te pravnog poretka međunarodnog prava s druge strane. - prepoznati osnovna obilježja izravnog učinka, nadređenosti i posrednog učinka prava EU te diskutirati o njihovoj praktičnoj funkciji - opisati različita stajališta Europskog suda i nacionalnih sudova u pogledu opravdanja ‘novog pravnog poretka’ - opisati razlike između različitih instrumenata prava EU i njihovih učinaka u državama članicama - razumjeti razloge ugrađivanja temeljnih prava u pravni sustav EU i njihovu današnju važnost - prepoznati različite sustave zaštite temeljnih prava u Europi i znati ih razdvojiti - razumjeti važnost koncepta unutarnjeg tržišta za interpretaciju europskog prava, na temelju nekog aktualnog problema (primjerice prava vezanog uz migracije) - biti u stanju objasniti kompleksnost vanjskih ovlasti EU i diskutirati o razvoju zajedničke vanjske i sigurnosne politike U smislu primjene : - interpretirati sudske presude kroz koje se razvija pravni poredak EU - koristiti sudsku praksu u pravnoj analizi - predložiti odgovarajuću razinu odlučivanja - predložiti relevantnu instituciju za rješavanje konkretnog problema U smislu analize: - kategorizirati različite ovlasti Unije - analizirati ishode odluka pojedinih institucija - uvidjeti razloge uvođenja koncepata nadređenosti i izravnog učinka - prepoznati razne argumente za i protiv nadređenosti - prepoznati razloge različitih stajališta nacionalnih sudova i Europskog suda o nadređenosti prava EU - biti u stanju braniti ili kritizirati odluke Sudu EU - povezati postupanja različitih institucija U smislu sinteze i evaluacije: - sastaviti popis razloga za i protiv postojeće organizacije EU - prikupiti relevantne zaključke analize za i protiv postojećeg odnosa između prava EU i nacionalnih pravnih poredaka - organizirati različite zaključke i prosuditi vrijednost pojedinih zaključaka uzimajući u obzir njihove učinke - vrednovati pojedine tvrdnje o ustroju EU ili organizaciji njenog pravnog poretka - usporediti pojedine tvrdnje - valorizirati uočene zaključke i predložiti vlastito viđenje Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:Opće (generičke) vještine - artikulirati i iznositi ideje na prikladan i jasan način, usmeno i u pisanom obliku; - čitati i razumjeti složene pravne materijale; - argumentirano diskutirati o složenim pitanjima - primjenjivati komunikacijske vještine u različitim situacijama
Od studenata se očekuje priprema za svaki sat nastave temeljem unaprijed zadanih materijala. Prati se pripremljenost i sudjelovanje u satu svakog pojedinog studenta. Nastava se organizira interaktivno, tako da se od studenta očekuje aktivno uključivanje u raspravu ili grupne zadatke. Tijekom trajanja predavanja svaki student mora predati pisani odgovor na unaprijed zadanu temu. Na kraju predavanju, piše se pisani ispit. Ispit se piše kod kuće tijekom 2 dana i temelji se na hipotetskoj situaciji. Od studenta se zahtijeva da prepozna i kvalificira situaciju, prepozna pravne probleme, ponudi moguća pravna rješenja i evaluira ih. Drugi dio ispita sastoji se iz pisanog eseja na zadanu temu kroz koji se provjerava vještina istraživanja literature i sudske prakse, analitičke i sintetičke vještine, znanje ispravnog pisanja znanstvenog rada (citiranje, struktura rada) te sposobnost studenta da predloži relevantne zaključke. |
Copyright 2018 - Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, sva prava pridržana.