FAMILY POLICY, PARENTHOOD AND CHILDREN:
Family Policy, Parenthood and Children
Chair of Psychology
Family Policy, Parenthood and Children
Study: Social Policy - 1. semester
Social Work - 1. semester
Code: 69786
ECTS: 5.0
Course coordinators: prof. dr. sc. Ninoslava Pećnik
izv. prof. dr. sc. Ivana Dobrotić
Lecturers: doc. dr. sc. Ana Tokić Milaković - Lectures
Exam dates:
  • 30. 08. 2022.
  • 13. 09. 2022.
Exam registration: Studomat
Basic data
Family Policy, Parenthood and Children Social Policy - 1. semester
Social Work - 1. semester
5.0 69786
Lecturer in charge Consultations Location
prof. dr. sc. Ninoslava Pećnik

to be arranged via e-mail 

Nazorova 51, room 2
izv. prof. dr. sc. Ivana Dobrotić

In the winter semester 2021/2022 immediately after classes, and in other terms in accordance with the individual agreement with the students.

Nazorova 51, room Nazorova 51, soba 20
Lecturer Consultations Location
doc. dr. sc. Ana Tokić Milaković (Lectures)

Wednesday 11:00 to 12:00 in Nazorova 51, room 2A

Nazorova 51, room Nazorova 51, soba 2A
Literature
REQUIRED: Dobrotić, Ivana; Pećnik, Ninoslava; Baran, Jelena; Potrebe roditelja i pružanje usluga roditeljima koji podižu djecu u otežanim okolnostima; Udruga Roditelji u akciji- RODA (2015), str. 146
REQUIRED: Dobrotić, Ivana; Politike usklađivanja obiteljskih obaveza i plaćenog rada i položaj roditelja na tržištu rada; Revija za socijalnu politiku 22(3) (2015), str. 353-374
REQUIRED: Dobrotić, Ivana; Karakter mjera politika usklađivanja obiteljskih obaveza i plaćenog rada s osvrtom na situaciju u Hrvatskoj; B.a.B.e. - "Budi aktivna. Budi emancipiran." (2016), str. 44-65
REQUIRED: Ulferts, H; Why parenting matters for children in the 21st century An evidence-based framework for understanding parenting and its impact on child development; OECD Education Working Paper No. 222 (2020)
REQUIRED: Pećnik, N; Roditeljstvo u najboljem interesu djeteta i podrška roditeljima i djeci u zahtjevnijim okolnostima.; Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Centrom za podršku roditeljstvu "Rastimo zajedno" (2021)
REQUIRED: Dobrotić, I; Politike usklađivanja obiteljskih obaveza i plaćenog rada Hrvatske u komparativnoj perspektivi',; Centar Miko Tripalo (2019)
REQUIRED: Pećnik, N., Dobrotić, I.; Usluge podrška roditeljstvu u Hrvatskoj: Potrebe roditelja i postojeći programi. U V. Pujiz (ed), Socijalno-demografska reprodukcija Hrvatske; Centar Miko Tripalo (2019)
RECOMMENDED: Dobrotić, I.; Dostupnost i korištenje usluga predškolskog odgoja i obrazovanja te drugih oblika skrbi.; U: N. Pećnik (ur.), Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj. Zagreb: UNICEF (2013), str. 166-179
RECOMMENDED: S. Blum, L. Formankova, I. Dobrotić; Family Policies in 'Hybrid' Welfare State safter the Crisis: Pathways between policy expansion and retrenchment; Social Policy and Administration, 48(4) (2014)
RECOMMENDED: N. Pećnik; Prema viziji roditeljstva u najboljem interesu djeteta; . U: M. Daly (ur.), Roditeljstvo u suvremenoj Europi: pozitivan pristup. Zagreb: Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. (2008), str. 15-38
RECOMMENDED: N. Pećnik; Podrška roditeljstvu u razdoblju ranog razvoja djeteta; U Pećnik, N (ur.), Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku. (2013), str. 28-32
RECOMMENDED: N. Pećnik; Dostupnost i korištenje usluga podrške roditeljstvu te usluga za djecu rane dobi.; U Pećnik, N (ur.), Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku. (2013), str. 180-204
RECOMMENDED: N. Pećnik; Roditeljske potrebe za podrškom i dostupnost usluga za podršku roditeljstvu: Perspektiva davatelja usluga; U Pećnik, N (ur.), Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku (2013), str. 214-240
RECOMMENDED: N. Pećnik, I. Dobrotić; Roditeljske potrebe za podrškom i dostupnost usluga za podršku roditeljstvu: Perspektiva predstavnika jedinica lokalne i područne samouprave; U Pećnik, N (ur.), Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku (2013), str. 241-249
RECOMMENDED: P. Beresford; Theory and practice of user involvement in research: Making the connection with public policy and practice; . U: Lowes, L. i Hulatt, I. (ur.), Involving service users in health and social care research. London: Routledge. (2005), str. 6-17
RECOMMENDED: N. Pećnik, I. Dobrotić; Doživljaj roditeljstva, roditeljsko ponašanje i prakse: postoje li rodne razlike?; U: N. Pećnik (ur.), Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj. Zagreb: UNICEF (2013), str. 75-83
RECOMMENDED: C. McAuley i sur.; Effective child welfare interventions: Evidence for practice; U: McAuley, C., Pecora, P. i Rose, W. (2006), Enhancing the well-being of children and families through effective interventions: International evidence for practice. London: Jesica Kingsley Publishers. (2006), str. 322-331
RECOMMENDED: N. Pećnik; Kako roditelji i zajednice brinu o djeci najmlađe dobi u Hrvatskoj; Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku (2013)
RECOMMENDED: O. Thevenon; Family Policies in OECD Countries: A Comparative Analysis, Population and Development Review 37(1):; (2011), str. 57-87
RECOMMENDED: A. Williams; Compendium of inspiring practices in parenting support; Bruxelles: Eurochild (2012)
RECOMMENDED: Dobrotić, Ivana; Posao ili obitelj? Uloga i važnost politika usklađivanja obiteljskih obaveza i plaćenog rada; Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova (2017)
RECOMMENDED: Dobrotić, Ivana; Mjere obiteljske politike i njihovi učinci; Interna skripta (2017), str. 1-60
Description
On the course Family policy, parenting, children students learn about development, significance, content and impact of family policy in European countries, recent social risks and societal changes, and theoretical approaches important for understanding family policy reforms as well as determinants and characteristics of contemporary parenting in European context, and the aims, types and principles of (formal) social support provided to parents. Students are also enabled to understand, analyse and assess selected measures and programmes of family policy, including those in the domain of parenting support. In addition, students are trained to develop recommendations in the field of family policy and proposals of universal and targeted parenting support programmes and their evaluation.
Exam dates
30. 08. 2022.
13. 09. 2022.